söndag 31 januari 2016 | By: Unknown

Recension - "El Toro Bravo" Göteborg

El Toro Bravo
(f.d Que pasa)
Drottninggatan 29, Göteborg.



Vi fick ett litet beställningsformulär med menyerna, vilket jag tycker är en bra grej då det eliminerar missförstånd. Vi var 6 personer i vårt sällskap och när servitriserna kom ut med alla 25 rätter så ropade de upp numren varje rätt istället för att säga vad för typ av rätt det var, och förväntade sig att vi skulle direkt veta vem som beställt vilket nummer.

Jag tog iallafall:
15. Musslor 53kr
22. Baconlindad fläskfile med soltorkad tomat 53kr
25. Padrones 46kr
32. Grönsallad 46kr.
Det var otroligt små portioner, t.ex fick jag bara 3 musslor, ca 10 padrones och snålaste grönsalladen som trots allt kostade lika mycket som alla andra tapas. Och smakerna var inget utöver det vanliga, väldigt mediokert. Men det var billigt! Så man får väl lite vad man betalar för. Ljudvolymen var extremt hög, ett par gånger fick vi verkligen höja våra röster för att kunna konversera med varann.


Vårt sällskap på 6 personer landade på en nota på 2000:-, det är enligt mig otroligt billigt! Då beställde vi ändå in exakt vad vi ville ha, sparade absolut inte in på krutet. 4-5 tapas var, 3-4 öl var, några drack ett par glas Cava och jag tog en Margarita innan maten.

Jag tror inte jag skulle gå tillbaka till denna restaurangen då den inte imponerade något vidare på mig. Den får 2 av 5 räkor.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar